Follow

why do people get so upset at flat earthers. flat earthers, of course, are wrong, but i dont see why they should be attacked for it. it doesnt harm anyone i think

discussion of conspiracy theories 

@h Gateway into even more conspiracy theories. If you believe that NASA is faking images or whatever and that scientists keep lying, you will also be likely to believe that (insert any right-wing conspiracy theory here that regularly leads towards (direct or indirect) violence towards a minority)

discussion of conspiracy theories 

@kescher thats fair, but honestly i think debunking flat earthers over and over again doesnt solve the problem much. ive seen time and time again the flat earthers saying "Why are we being censored? Surely we must be onto something!!"
I feel like maybe a better response would be to ignore it, not draw any more attention to it
(also sorry for not adding a cw in my original post ☹️)

discussion of conspiracy theories 

@h ignoring would have the exact same effect. "they aren't discussing it because they know they can't censor it", etc. yada yada

discussion of conspiracy theories 

@kescher when i made the post i was thinking about these warning labels youtube has been adding for a few years now

if i was a flat earther id wonder "why does youtube not want me to believe flat earth?" which leads to looking into it more. i dont think anyone sees this warning and thinks "Oh, wikipedia says the flat earth model is archaic, i guess im wrong"

and if youtube believes flat earth is a harmful conspiracy theory, maybe the videos should just be shadowbanned entirely ????? that seems like maybe a better solution?

discussion of conspiracy theories 

Shit. forgot alt text:
Screenshot of YouTube warning label on Flat Earth.
Heading: "Flat Earth", linking to Wikipedia
Caption: The flat Earth model is an archaic and scientifically disproven conception of Earth's shape as a plane or disk.

discussion of conspiracy theories 

@h shadowbanning would still "prove them right". any opposition, and ignoring is one, makes them believe in it more.
That's why people disprove it - to prevent people from falling into a cult of nonsense that ultimately leads to harassing minorities.

discussion of conspiracy theories 

@kescher yeah but at least then there wouldnt be new people joining the "movement". which is most important with dangerous conspiracy theories. its harder to convince someone theyre wrong than to just prevent them from ever finding the conspiracy bs in the first place

every so often i click on some garbage video and then click on some other garbage video over and over just to see where it takes me and pretty much every time youtube sends me to conspiracy shit. and its no surprise why that happens, but it is surprising that these videos have a warning on them but are still being suggested

discussion of conspiracy theories 

@kescher if you shadowban something, so it can never show up in anyones recommendations, that would severely limit the spread of the movement. but yet youtube seems to still not be interested in doing that

re: discussion of conspiracy theories 

@h yeah, it should definitely be done in addition to existing measures.

re: discussion of conspiracy theories 

@h @kescher tbh I kinda agree w that cuz like I think the whole flat earth ownage compilation thing has just kinda devolved into farming internet points

tho tbh at the same time I dont think itd be any different if ppl weren't as critical of flat earth, most of em would prob keep believing in it regardless of whether ppl are "censoring" them or whatever, I guess it just takes time for them to realize for themselves that it's kinda silly to believe in flat earth, some will probably never stop believing it

re: discussion of conspiracy theories 

@kescher @h also I feel like flat earth just kinda leads a lot of ppl into more harmful stuff like anti-vax movements and stuff lol

@h becu,s,, their stupi.d trust me im feferal aganegt the erath is mot flat

@joebiden i trust everything u say mr president i will not look into the matter any further

@h @joebiden it's so awful that people can be wrong. we need to force people to not be wrong for their own good. ministry of truth when?

@h
i used to think the same thing about anti-vax people and chemtrail and 5g and interdimensional lizard Illuminati. and then they somehow went mainstream. now their crazy is having an effect on all of our lives.

@wagesj45 the difference is all of those conspiracies are directly harmful. just believing the earth is flat harms nobody- But, of course, as others have said, it can lead to other conspiracies which are in fact directly harmful

Sign in to participate in the conversation
FuckGov

A general mastodon instance. Ran by @h@fuckgov.org and @a@fuckgov.org. If you know us, feel free to ask for an invite!